Online marketing strategie bepalen
Weet je niet waar je moet starten met het opstellen van een online marketing strategie?
Dan is het wel zo fijn als er iemand met je mee denkt en weet wat er mogelijk is in de wereld van online marketing.
Tijdens de worstenbrood-sessie bepalen we de specifieke doelgroep en
stellen we een plan op hoe we jouw doelgroep gaan bereiken.
Online marketing is nodig. Je moet online vindbaar zijn én ook nog eens je doelgroep weten te bereiken. Maar waar begin je?
Samen gaan we aan de slag met jouw online marketing strategie. We kijken tijdens de sessie naar onder andere de website, social media en eventueel online adverteren.
Waarom het een worstenbroodsessie is? Op een lege maag kun je niet denken, dus vandaar dat de Brabantse worstenbroodjes voor extra creativiteit zorgen 😉.
Inhoud
Na de kennismaking en de worstenbroodjes op tafel gezet te hebben, gaan we direct aan de slag. We doorlopen de volgende stappen:
1. Doelgroep-bepaling
We kijken naar je dienstverlening / assortiment om te bepalen wie daarbij gebaat is. Met andere woorden; voor welk probleem heb jij een oplossing?
2. Doelgroep-analyse
Het is belangrijk om te weten wie uiteindelijk bepaalt of je de opdracht krijgt. Welke functie heeft deze persoon? En wat is voor hem/haar belangrijk? Hoe ziet zijn/haar dag er uit? Dat heeft allemaal invloed op stap 3.
3. Opzetten van online marketing strategie
Nu we weten wie we willen bereiken, kunnen we gaan bepalen hoe we deze persoon gaan bereiken. Hoe vergroten we de kans dat we in beeld komen? Is dat bijvoorbeeld door berichten op LinkedIn te plaatsen? Of moeten we aan de slag met Google advertenties?
4. Actieplan uitwerken
Spijkers met koppen slaan. We maken een taakverdeling van de werkzaamheden die gedaan moeten worden. Deze taken zetten we in een tijdlijn zodat we achteraf kunnen evalueren wat de impact is geweest.
Aan het einde van de sessie ligt er een concreet marketingplan.
De Worstenbrood-sessie
Tijd
De sessie duurt 1,5 uur als we 1 op 1 samen zitten met eventueel 1 persoon extra. De ervaring leert dat hoe groter de groep, hoe langer de sessie duurt. Indien er meer dan 1 extra persoon aansluit, ontvang je van mij een specifiek voorstel.
Locatie
Een sessie face to face is effectiever bij het opstellen van een online marketing strategie. Daarom kom ik naar je toe en krijg ik meteen een beter beeld van het bedrijf zelf.
Kosten
De kosten voor de worstenbrood-sessie zijn € 150,- excl. BTW en reiskosten.
Folkert is een kundige gast en helpt je graag op weg. Hij is bescheiden en kan snel tot de kern komen, waardoor er een goede aansluiting bij ons bedrijf ontstond. Door zijn ervaring kan hij zich goed in onze dienstverlening en tone of voice plaatsen en zo snel stappen maken.
Sjors Scheepers – Managing Director
Aanvragen
Vul het contactformulier in met je gegevens en ik neem binnen 24 uur contact met je op om het vervolg te bespreken.
Heb je in de tussentijd vragen?
Laat het mij weten via info@salesbeard.nl of via 06-53259372.